Ταξιδευοντας ο Βουδας,μια μερα βρεθηκε στους δρομους μιας μεγαλουπολης. Περπατουσε αναμεσα στο πυκνο πληθος και καποιος βγηκε απο το μαγαζι του και αρχισε να τον βριζει προστυχα. Εκεινος, νηφαλιος και ανεγγιχτος, βαδιζε παντα ειρηνικος χωρις να δωσει καμια σημασια. Ομως οι μαθητες του αναστατωθηκαν. <<Μα δεν ταρασσεσαι, Δασκαλε; Δεν τον βαζεις στη θεση του τον αχρειο;>> ρωτουσαν αγανακτισμενοι. Εκεινος ομως χαμογελασε μαλακα και απαντησε:
<<Δεν εγινε τιποτα. Για να ολοκληρωθει μια δωρεα, πρεπει να αποδεχθεις το δωρο που σου προσφερουν. Κι εγω δεν αποδεχομαι τα ασχημα λογια αυτου του ανθρωπου.>>
<<Δεν εγινε τιποτα. Για να ολοκληρωθει μια δωρεα, πρεπει να αποδεχθεις το δωρο που σου προσφερουν. Κι εγω δεν αποδεχομαι τα ασχημα λογια αυτου του ανθρωπου.>>
Κάποτε ένας φιλόσοφος επισκέφτηκε το Βούδα και τον ρώτησε:
«Χωρίς τις λέξεις, χωρίς τη σιγαλιά, θα μου πεις την αλήθεια;» Ο Βούδας έμεινε σιωπηλός. Μετά από λίγο ο φιλόσοφος σηκώθηκε ήσυχα, υποκλίθηκε και ευχαρίστησε το Βούδα λέγοντας:
«Με την στοργική σου καλοσύνη ξεκαθάρισα όλες μου τις αυταπάτες και μπήκα στο αληθινό μονοπάτι». Οταν ο φιλόσοφος έφυγε, ο Ananda, ένας από τους παλιούς μαθητές του Βούδα ρώτησε:
«Ω Ευλογημένε, τι κατόρθωσε αυτός ο φιλόσοφος;»
Ο Βούδας απάντησε: «Ένα καλό άλογο τρέχει ακόμα και στη σκιά του μαστίγιου!».
«Χωρίς τις λέξεις, χωρίς τη σιγαλιά, θα μου πεις την αλήθεια;» Ο Βούδας έμεινε σιωπηλός. Μετά από λίγο ο φιλόσοφος σηκώθηκε ήσυχα, υποκλίθηκε και ευχαρίστησε το Βούδα λέγοντας:
«Με την στοργική σου καλοσύνη ξεκαθάρισα όλες μου τις αυταπάτες και μπήκα στο αληθινό μονοπάτι». Οταν ο φιλόσοφος έφυγε, ο Ananda, ένας από τους παλιούς μαθητές του Βούδα ρώτησε:
«Ω Ευλογημένε, τι κατόρθωσε αυτός ο φιλόσοφος;»
Ο Βούδας απάντησε: «Ένα καλό άλογο τρέχει ακόμα και στη σκιά του μαστίγιου!».
Ο Βούδας γεννήθηκε γύρω στο 563 π.Χ. σε ένα πνευματικό περιβάλλον που περιείχε στην παράδοσή του δύο κύριες προσεγγίσεις στην αναζήτηση της Αλήθειας. Η πρώτη προσέγγιση ήταν να οξύνει κανείς τη διάνοιά του μέσω της ενεργητικής εμπλοκής σε φιλοσοφικές αναζητήσεις. Η αλήθεια προσεγγιζόταν μέσω μεταφυσικών συζητήσεων. Η δεύτερη προσέγγιση ήταν να διαλέξει κανείς την απομόνωση και την ερημιά και να ψάξει για την Αλήθεια μέσα στην προσωπική σιωπή. Σε αυτή τη προσέγγιση η έμφαση δινόταν στην απάρνηση, στην απόσπαση και στον ασκητικό τρόπο ζωής. Αυτή τη δεύτερη προσέγγιση ήταν που επέλεξε και ο Βούδας.
Η λέξη Mauna η οποία στα Ελληνικά μεταφράζεται ως «σιωπή» ήταν το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του μονοπατιού. Η λέξη mauna προκύπτει από το ουσιαστικό muni που σημαίνει «σοφός» ή «ερημίτης» και σημαίνει πολλά περισσότερα πράγματα απ' ότι υπονοεί η λέξη «σιωπή». Σημαίνει ευδαιμονική ηρεμία, χαρούμενη γαλήνη, γαλήνια αδράνεια και ήρεμη ακινησία.
Σε πολλούς από τους μύθους και τις ιστορίες που αφορούν το Βούδα, αυτός συχνά αναφέρεται ως Shakyamuni. Στην κυριολεξία σημαίνει «ο σιωπηλός που ανήκει στην οικογένεια των Sakya. Αλλά η δημοφιλής χρήση αυτού του ονόματος περιέχει μια ακόμη ερμηνεία. Σε ορισμένες Ινδικές διαλέκτους η λέξη «sakya» σημαίνει «αυτός που έχει χάρη», «αυτός που είναι ευχάριστος». Άρα ο τίτλος Shakyamuni σημαίνει «αυτός που είναι σιωπηλός με χάρη».
Η λέξη Mauna η οποία στα Ελληνικά μεταφράζεται ως «σιωπή» ήταν το κύριο χαρακτηριστικό αυτού του μονοπατιού. Η λέξη mauna προκύπτει από το ουσιαστικό muni που σημαίνει «σοφός» ή «ερημίτης» και σημαίνει πολλά περισσότερα πράγματα απ' ότι υπονοεί η λέξη «σιωπή». Σημαίνει ευδαιμονική ηρεμία, χαρούμενη γαλήνη, γαλήνια αδράνεια και ήρεμη ακινησία.
Σε πολλούς από τους μύθους και τις ιστορίες που αφορούν το Βούδα, αυτός συχνά αναφέρεται ως Shakyamuni. Στην κυριολεξία σημαίνει «ο σιωπηλός που ανήκει στην οικογένεια των Sakya. Αλλά η δημοφιλής χρήση αυτού του ονόματος περιέχει μια ακόμη ερμηνεία. Σε ορισμένες Ινδικές διαλέκτους η λέξη «sakya» σημαίνει «αυτός που έχει χάρη», «αυτός που είναι ευχάριστος». Άρα ο τίτλος Shakyamuni σημαίνει «αυτός που είναι σιωπηλός με χάρη».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου